Obowiązki BHP przy telepracy

Jakie wymogi BHP obowiązują zdalnego pracownika?

Przepisy BHP dość jasno określają, jakie wymagania dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy powinien spełniać pracodawca, zatrudniając zdalnych pracowników. Dzięki informacjom przygotowanym przez naszego partnera BHP-PULSAR możemy jasno i klarownie je określić.

Mimo, iż telepracownik wykonuje swoje obowiązki służbowe w domu, nie zwalnia to pracodawcy z szeregu obowiązków z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Wbrew pozorom wiele z tych obowiązków jest takich samych jak w przypadku zatrudniania pracowników, np. na terenie biura.

Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest przeszkolenie takiego pracownika z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. Dopuszczenie telepracownika do pracy musi więc zostać poprzedzone szkoleniem bhp.

Inne zalecenia dotyczą między innymi zainstalowania odpowiedniego oświetlenia, wyposażenia stanowiska pracy w klawiaturę do laptopa czy krzesło z możliwością regulacji. Pracodawca jednak sam nie musi w nic wyposażać pracownika. Powinien on dać też telepracownikowi instrukcje bhp oraz wykaz środków niezbędnych w apteczce. Pracownik musi mieć wiedzę między innymi: jak bezpiecznie zorganizować stanowisko pracy w domu.

Pracownik zdalny mimo wszystko nie musi wziąć tych zaleceń pod uwagę, bo pracodawca nie może zgodnie z przepisami ingerować w mieszkanie czy dom pracownika.  

Adres

Information about services

Service information